Recull de crítiques: Magical Girl

Redacció del Cinema Truffaut.

Una selecció de fragments de crítiques i comentaris publicats en català, en castellà i en anglès sobre Magical Girl, de Carlos Vermut; la pel·lícula que estrenem aquest cap de setmana a Girona. Una secció que complementa la feina realitzada des del blog Club 7 Cinema.

Sorprenent, carismàtica barreja de ‘thriller’ geomètric i intriga existencial (..) hipnòtic i fascinant (..) El resultat és d’una complexitat inabastable, i acaba parlant del desig i les seves dualitats com si es tractés d’un misteri metafísic en forma de novel·la policíaca (Carlos Losilla, Magical Girl, Time Out Barcelona, 17.10.2014)

(…) Perquè “Magical girl” no s’assembla a cap altra pel·li. Té un tic-tac rematadament propi, un sentit estètic que té més a veure amb la novel·la gràfica que amb el cinema, una manera de dosificar la informació sorprenent i, en general, una concepció de la tragèdia molt única, aparentment freda i certament rotunda (..) Un magnífic drama desdramatitzat sobre els actes desesperats de les persones que estimen (o desitgen) massa intensament (Joan Pons, Magical Girl, diari Ara, 17.10.2014)

(…) Vermut barreja gèneres amb desimboltura (..) i sobretot demostra una potència visual capaç d’atraure i inquietar l’espectador o, en tot cas, de mantenir-lo atentament tens davant les imatges. Tanmateix, hi ha alguna cosa malaltissa en aquesta pel·lícula que pot tirar una mica enrere (Imma Merino, Atracció i inquietud, suplement Cultura del diari El Punt Avui, 17.10.2014)

(…) Amb una mirada asèptica, de fredor gairebé kubrickiana, Vermut disposa un laberint, sense centre, a l’interior del qual podem observar la vulnerabilitat i la caiguda dels seus personatges (..) Cineasta autodidacte format com a historietista, Vermut esbossava un univers propi que aquí creix i es consolida, afirma el seu to i conté les seves tendències centrífugues i el seu gust per l’ocasional desviament capritxós (Jordi Costa, Nena de foc i gel, diari El País, 17.10.2014)

(…) A spare, austere and thoroughly contemporary noirish social critique constructed on rich emotional foundations, this is a deceptively simple study of the dangerous interaction between money and emotion which feels authentically independent, the sideways slant of its director’s vision continually shifting the viewer out of the comfort zone. (Jonathan Holland, Review from Tornoto, The Hollywood reporter, 05.09.2014)

(…) With the arrival of its late-developing blackmail plot, “Magical Girl” veers into (potentially) more familiar film-noir territory, though Vermut rejects conventional thriller tropes. Rather than manufacturing cheap tension by inventing a looming threat for his characters to avoid, he tickles our curiosity with where everything might be heading. (Peter Debruge, Review from San Sebastián, Variety, 27.09.2014)

(…) Magical Girl keeps you on your toes throughout the entirety of its run, hooks firmly implanted in you as it drags you alternately gasping in shock and laughing in horrified uncertainty and disbelief. Love it or hate it, and I don’t doubt that some will take the latter path, this is a movie that will remain in the back of your mind, cackling like a madman, daring you to try to forget it. (Brian Roan, Review from Toronto, The Film Stage, 05.09.2014)

Deixa un comentari